Pages

Update : 26/3/2012

Kata Kata Hikmah

"Ilmu bermula bukan ketika kelas dimulakan atau ketika helaian buku mula diselak tetapi saat rasa hati ingin untuk belajar" -(Abul Fakar)-

Gold Chart in USD/oz

Public Dinar

Dinar Emas keluaran syarikat Public Fine Gold International Sdn. Bhd. Terdapat dlm 3 bentuk nilai iaitu Dinar 1, Dinar 5 dan Dinar 10. Ianya emas 916, jadi harganya lebih rendah berbanding emas 999. Mungkin Dinar Emas menjadi pelaburan atau simpanan emas pertama anda. Public Dinar ini masing-masing mempunyai no.siri dan certificate of authenticity.
Perbandingan saiz Public Dinar.

Marilah kita sama-sama belajar cara membeli emas, menyimpan emas dan menggunakan emas.

Abu Bakar Ibn Abi Maryam melaporkan bahawa beliau mendengar Rasulullah SAW telah bersabda:"Akan tiba suatu zaman di mana tiada apa yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia. Maka simpanlah dinar (emas) dan dirham (perak) untuk digunakan.
~ Musnad Imam Ahmad Ibn Hanbal.
 

Emas dan perak adalah wang yang paling stabil di dunia. Lindungilah nilai harta anda dengan menyimpan emas dan perak selain drpd simpanan berbentuk wang ringgit. Inflasi sifar selama lebih 1400 tahun. Harga kambing pada zaman Rasulullah SAW ialah satu dinar; hari ini 1400 tahun kemudian seekor kambing masih lagi berharga 1 dinar. Manakala, harga ayam pada zaman Rasulullah SAW ialah 1 dirham; hari ini 1400 tahun kemudian seekor ayam masih lagi berharga 1 dirham.
- sumber "http://keepgoldformoney.blogspot.com/"
 

0 comments:

 

Aurum [Gold] | Design NC 2010